onsdag 3. mars 2010

Vognpose m.m.

Jeg har sydd vognpose til minstemann, for at han skal ha noe godt å sove i når han vokser ut av lammeskinnsposen. Den nye posen er sydd av stoff fra Stoff & Stil, og fyllet er ei sommerdyne som er lagt dobbel. Posen har tre "klaffer" som brettes over ungen og knytes sammen foran. Oppe er det strikk som kan strammes, og det er åpning så dyna inni kan byttes ut med noe tynnere eller tykkere. Posen er så stor at eldstemann får plass oppi, men så er det også meninga at minsten skal kunne ha den så lenge han fortsatt sover på dagtid.



Av restene sydde jeg også et lite trekk for å ha foran åpninga bak på vogna når noen sover i den, for der er den ganske åpen, og jeg aner ikke hvor jeg har gjort av det originale trekket.


Det har også blitt ei veske / liten handlepose i samme stoffet, og fortsatt har jeg nok til enda noen små prosjekter :)

2 kommentarer:

Oona sa...

Du fikset den vognposen Sigrid! Ikke det at jeg tvilte altså, for du er så flink! Ble veldig bra da! Fint stoff du brukte også. Og veven din ser helt nydlig ut...Glede meg til å se den "live" God helg:)

Anonym sa...

WOW! Sigrid, den posen er virkelig vakker, og genialt praktisk! Tar du imot bestillinger, eller? ;-)

KLem, Maya